חיפוש באתר זה וכללי

יום שבת, 19 ביוני 2010

סושי, כמה פשוט וקל.....


בפוסט קודם הבטחתי סושי בקלי קלות, אז להכין סושי נשמע הרבה פצ'קריי אבל לא כך הוא, לא ניתן להיכשל ולהכין 8 רולים שלמים לוקח שעה לכל היותר כולל בישול האורז. עקבו אחרי ההוראות, אחרי הפעם הראשונה של בישול אורז והכנת הרול הראשון, הכל כבר אוטומטי ופשוט מאוד ולא תזדקקו להוראות יותר.

לא אלאה אתכם בהכנת האורז כי על כל שקית אורז לסושי יש הוראות הכנה מדויקות. כ-2 כוסות אורז יבש מספיקות ל-8-9 רולים. ובתקציר, על כל כוס אורז יש להוסיף 2 כוסות מים וחצי כפית מלח, אם חסר מים לפני שהאורז רך אז להוסיף מעט, לאחר הבישול על כל כוס אורז 1/3 כוס חומץ אורז עם כפית סוכר, לערבב לתוך האורז כשהאש כבר כבוייה. בתמונת החומרים יש גם אורז שחור - עליו ועל סושי שחור לבן יש מתכון נפרד (בצד ימין במפתח המילים לחצו על סושי וגם מתכון זה יופיע).

אסור לעבוד עם אורז חם (יוצר עיוותים בעלי האצות), המומחים ממליצים לעבוד עם אורז קר לגמרי אבל מניסיוני ניתן לעבוד עם אורז פושר. לקירור מהיר – אורז בקערה אחת שמוכנסת לקערה עם קוביות קרח וכל 2-3 דקות לערבב, מתקרר בתוך כ-רבע שעה לערך.

בינתיים, כאשר האורז מתבשל ומתקרר, חותכים את כל החומרים שרוצים להכניס לסושי החל ב:
רצועות גזר, רצועות מלפפון, רצועות דקיקות פלפל אדום, רצועות דלעת מוחמצת (קונים בטיב טעם או במזרח-מערב) וכו'
רצועות סלמון או טונה (בתמונה של החומרים טונה צרובה עם פלפל שחור גס), שרימפס מבושלים וכו'
וכלה ב:
רצועות גבינת קממברט או ברי, רצועות קישואים מטוגנים וכל העולה בדמיון, סושי סובל כמעט הכל ובלבד שהוא טרי. כי דפי האצות והאורז הם בעלי טעם פסיבי.
שמים את מחצלת הבמבוק על משטח קרוב לכל החומרים החתוכים. שמים עלה אצות על המחצלת ועם יד לחה או כף רטובה משטחים אורז על העלה בעדינות כי העלה מאוד עדין, משאירים שוליים של 1/2 ס"מ מילימטרים בקצה הרחוק של העלה. שמים במרחק 1 ס"מ מהקצה התחתון, על האורז, לרוחב, את פרוסות החומרים שאנו רוצים שיהיו ברול של הסושי האחד על השני, לא רצוי יותר מ-4-3 חומרים בסוג אחד. מרטיבים בטיפונת מים, עם האצבע, את השוליים הרחוקים שהשארנו ללא אורז. אוחזים בקצה המחצלת התחתון ומתחילים לגלגל עם הידוק עדין, בסוף מהדקים את השוליים הלחים לרול. שמים למנוחה של חצי שעה (לא חובה) כאשר מקום ההדבקה למטה.
לחתוך רק ממש לפני הגשה. כל רול חותכים ל-8 עד 10 פרוסות (תלוי בעובי שרוצים) עם סכין ארוכה ודקה שטובלים במים מדי פעם למנוע הידבקות האורז.
מגישים עם צלוחיות בצד של ג'ינג'ר כבוש, רוטב לסושי (או סתם רוטב סויה) ו-ווסבי.

למתוחכמים – INSUDE OUT
המדובר כמובן בסושי שבו האורז בחוץ ולא האצה. זה מחייב קצת יותר ניסיון אבל יפה יותר למרות שהטעם כמובן זהה.
את המחצלת יש לעטוף בניילון נצמד או לעבוד עם מחצלת רטובה (מסובך יותר).
את האורז יש לפרוס על המחצלת בגודל העלה ועוד כחצי ס"מ. לשים את העלה על האורז ובמרחק 1 ס"מ מחלקו התחתון לשים את שאר החומרים. בגלגול יש להדק קצת פחות בעדינות מסושי רגיל. רצוי לשים את הרולים על נייר אפיה משומן מאוד דק למנוע הידבקות ולחתוך אותם על נייר זה.

ערכת סושי של מחצלת במבוק, צלוחיות וכמה זוגות של מקלות אכילה עולה מעט מאוד יחסית.

את עלי האצות שנשארים (יש 10 בחבילה בד"כ), משאירים בשקית עם שקית החומר הקטנה לספיגת לחות שבפנים וסוגרים באטימה (נייר דבק שקוף יעיל מאוד), ישמר גם שנה שלמה !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה